Skip to the main content

Customer Success Manager

  • // 32-40 uur
  • // Service & Optimization
  • // Senior
  • // Hybrid
  • // Rotterdam
Solliciteer direct!

Senior Customer Success Manager

  • // 32-40 uur
  • // Service & Optimization
  • // Senior
  • // Hybrid
  • // Rotterdam
Solliciteer direct!

Onze nieuwe go-to-guy/girl

Krijg jij energie van het vinden van die ene perfecte oplossing waar iedereen blij van wordt? Sta je bekend om je bevlogenheid in het uitdiepen en vertegenwoordigen van de klantwens? Dan is deze rol je op het lijf geschreven! Hier blus je namelijk geen brandjes. Als betrokken go-to-guy/girl signaleer je vooraf en handel je snel; nog voordat iets kan ontvlammen. Gesneden koek voor jou uiteraard. Geïnteresseerd? Je weet ons te vinden ;)

Patrick

Meer weten over jouw nieuwe uitdaging?
Neem contact op Neem contact op
Patrick1
Cases Detail Big Image In Content
Cases Detail Big Image In Content

Waarom werken bij Dotlab?

  • Competitief salaris van €4.500 – €5.400 (o.b.v. 40 uur) met uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden
  • Je kunt kiezen voor een werkweek tussen 32 en 40 uur (wat past bij jouw persoonlijke situatie)
  • Goede pensioen- en bonusregeling
  • Een nieuwe functie met veel vrijheid en ruimte voor eigen initiatief
  • Carrièrekansen door onze groeiambities en een persoonlijk ontwikkelbudget
  • Hybride werkplek in hartje Rotterdam, de ideale mix van thuis en op kantoor werken
  • Een informele en betrokken werksfeer met enorm behulpzame collega’s
  • Epische uitjes en een wekelijkse vrijmibo op het kantoor of in de Witte de With

Wat ga je doen als
Customer Success Manager?

Dit verwachten we van jou.

  • je voedt, ontwikkelt en onderhoudt het gesegmenteerde Dotlab relatieportfolio
  • je verzekert dat de scope en roadmap van elk servicebudget past bij de klantwens
  • onboarding van klanten en het voeren van periodieke check-in gesprekken
  • de product-market-fit analyse ondersteunen vanuit klant- en marktinzichten
  • het versterken en introduceren van ons merk, onze diensten en oplossingen
  • commerciële kansen identificeren, delen en upsellen waar mogelijk
  • onze runbooks, planning en service processen up-to-date houden

Wat bieden we jou?

Dit kun je van ons verwachten.

  • een dynamisch, benaderbaar en betrokken team om mee te sparren
  • een brede set aan tooling voor analyses, workshops en project management
  • de vrijheid om hybride te werken en je planning te organiseren
  • een vast en efficiënt overleg ritme en duidelijke kwartaaldoelstellingen
  • de ruimte voor eigen initiatief en nieuwe ideeën voor verbetering
  • een pooltafel, Playstation, mini tafeltennistafel en kubb-set ter ontspanning

Wanneer matchen we?

Alsof je in de spiegel kijkt…

  • een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
  • minimaal 2-5 jaar werkervaring
  • een empathische, creatieve probleemoplosser met sterke analytische skills
  • uitstekende presentatie-, onderhandel- en coachingsvaardigheden op elk niveau
  • zelfstandigheid in het stellen van prioriteiten en het halen van kritieke deadlines
  • een guru in tools als Jira, Confluence en Excel
  • je deelt ons DNA en herkent jezelf volledig in ons manifest

Jouw pakkie-an, op een rijtje

Wij beschrijven al onze rollen uitgebreid in zogenaamde scorecard documenten.
Zo weet iedereen wat ze van elkaar kunnen verwachten. Lekker duidelijk!

Download de Scorecard

Zo ziet jouw werkweek eruit.

Je hebt de afgelopen weken hard gewerkt aan een groeiplan voor twee kritieke klanten. Je toetst je plannen bij je sales collega en die geeft je constructieve feedback die je snel verwerkt. Tijdens een periodiek ingeplande call introduceer je het plan bij de eerste klant. Iedereen is enthousiast. Ook komen de resultaten binnen van de maandelijkse happiness-flashpoll bij klanten. Trots deel je de resultaten met het MT: doel behaald!

Dotlabbers

Tijdens de ‘daily huddle’ worden de belangrijkste stuurcijfers gedeeld binnen het team. Een collega meldt een kritiek issue. Na een snelle analyse lijkt het probleem bij één van onze leveranciers te liggen. Je pakt direct de telefoon en probeert meer achtergrondinformatie te krijgen. Je maakt dezelfde collega vrij om te ondersteunen. Proactief update je de klant en haalt de angel uit de situatie. Om 15.00 is het opgelost, ruim binnen de tijd.

Werken Bij Cultuur Dotlab

Met de productmanager bespreek je de roadmap. Er komen een aantal hele interessante features en modules aan het komende kwartaal! Je duikt in het klantenportfolio om een lijst van geschikte kandidaten op te stellen voor een pilot traject. De middag staat in het teken van workshops. Je hebt twee online afspraken waarin je verschillende organisaties wegwijs maakt binnen hun nieuwe klantenportaal. Voor beide stel je heldere succesdoelen op.

Dotlabbers hebben passie voor IT

De contactpersoon van een grote klant geeft aan dat ze afscheid van het bedrijf neemt en aan een nieuwe uitdaging elders gaat beginnen. Een aardige tegenvaller, want je kon het goed met haar vinden en er staan bovendien nog verschillende grote projecten op de planning. Je vraagt uit of al bekend is wie haar functie overneemt en wat voor scenario er in het verschiet ligt voor overdracht. Uiteraard denk je graag mee om deze nieuwe persoon snel up to speed te krijgen. Je plant dan ook gelijk een afspraak in om kennis te maken met haar opvolger.

Als Customer Success Manager Werk Je Bij Dotlab Aan Human Driven Innovation

Eind van de week; tijd om de wekelijkse rapportage voor te bereiden en analyseren. Je voorziet een risico bij een tweetal klanten die je 2,5 maand geleden voor het laatst sprak. Je plant direct een korte check-in voor beiden. Op LinkedIn feliciteer je een nieuwe klant met het winnen van een award. Aan het eind van de dag is het tijd voor de borrel. Op het terras aan de Witte de With geniet iedereen van de welverdiende drankjes en bitterballen. Proost!

Witte De With Straat

Dotlab DNA-match?

Wil je meer te weten komen over wie wij zijn en waar wij voor staan?

Bekijk het manifest
Scale

Het proces van sollicitatie tot groeipad

01

Solliciteer

Geïnteresseerd? Stuur ons je mind-blowing sollicitatie zodat overduidelijk is dat jij een topaanwinst bent. Zodra we je aanvraag hebben verwerkt, nemen we per e-mail of telefoon contact met je op voor een kennismaking.

02

Gesprekken

Tijdens een Teams call of meet-up bij ons op kantoor (wat jij wilt) bespreken we jouw wensen, skills en kijken we of het klikt. Als we allebei enthousiast zijn na de eerste kennismaking, gaan we over tot een meer inhoudelijk vervolggesprek.

03

Join the team

Als we een match zijn, doen we je een niet te weigeren aanbod met een competitief salaris en extra voordelen die jouw nieuwe baan geweldig maken. Op dag één verwelkomen we je in de Dotlab familie, krijg je een rondleiding en zorgen we voor een vliegende start.

04

Groeipad

Na de start gaan we aan de slag met je persoonlijke doelen voor de toekomst. We geven je het budget en de tools die je nodig hebt om te slagen en groeien in je carrière. Tussendoor vieren we successen en learnings groots. Op naar een lange samenwerking!

Scale
Patrick1

Patrick

Direct bellen?
+31 (0)10 310 34 10