Samenvatting
Deze Zweedse keten is wereldwijd bekend om zijn meubels die thuis nog in elkaar geschroefd moeten worden. De woongigant brengt jaarlijks mediaproducties uit met producten die er te koop zijn. Het uitbrengen en beheren van alle mediaproducties is een flinke logistieke uitdaging. Samen hebben we dat proces grotendeels geautomatiseerd en gedigitaliseerd. De oplossing bestaat uit twee delen. De OFFER Management applicatie en een portaal waarin de franchisenemer zijn gids kan samenstellen en leverancier haar producten kan leveren.
Sinds 2020 zijn de applicaties verder uitgebreid om ook als handelsplatform voor papier ingezet te kunnen worden. En vanaf 2021 wordt de catalogus alleen nog digitaal verspreid dus gebruikt onze partner het portaal voor overige mediaproducties, zoals badkamer- en keukengidsen. Met deze oplossing is het proces veel eenvoudiger en gebruiksvriendelijker geworden.
Een overzichtelijk en eenvoudig proces voor alle stakeholders
De catalogus van het concern is een wereldwijd fenomeen. Zo werd alleen al deze specifieke mediaproductie jaarlijks meer gedrukt dan de bijbel, verscheen het in meer dan 80 landen en 29 talen en telde het meer dan 100 pagina’s.
Dit Zweedse concern verzorgt de gids voor al zijn franchisenemers. Het moederbedrijf regelt alles wat daarmee te maken heeft van het papier en de inhoud tot en met het drukwerk en de levering. De inhoud is natuurlijk per gebied verschillend, afhankelijk van de collectie en de doelgroep. Dit maakt centrale digitalisering lastig. Het door de franchisenemers zelf laten samenstellen van mediaproducties aan de hand van de voor hen beschikbare items kan daarom veel tijd besparen.
Voorheen was dit een omslachtig en tijdrovend proces. Samen hebben wij de tools opnieuw ontwikkeld en uitgebouwd. Met als doel, een sneller, overzichtelijker en eenvoudiger proces voor alle stakeholders.
Eenvoudig beheer voor het meest verspreide drukwerk ter wereld
Wij hebben bij het ontwikkelen van het portaal en de OFFER Management applicatie goed gekeken naar de behoefte van onze partner. Aan de ene kant moest het beheer en facturatie van materialen voor de catalogus vanuit het moederbedrijf overzichtelijker worden gemaakt. Aan de andere kant was er een sterke behoefte aan een gebruiksvriendelijk proces voor de franchisenemer om de gids samen te stellen en deze direct inzicht te geven in de kosten.
Deze organisatie werkt met de cloud versie van SAP B1 voor de bestellingen bij zijn leveranciers. We bouwden daarom een koppeling met SAP waardoor kosten, levertijden en materiaalbeheer nu inzichtelijker zijn.
Elke franchisenemer kan zijn eigen mediaproducties in het portaal volledig digitaal samenstellen. Na het samenstellen worden inkooporders automatisch gegenereerd. En dan kunnen ook de papierleveranciers, drukkers en binders in het portaal aan de slag met de afhandeling. Alle verdere transacties worden met SAP gecommuniceerd.
Bedien je franchisenemers via een gebruiksvriendelijk Partner Portaal
Wees altijd en overal bereikbaar voor jouw partners via een portal. Voorzien van ingebouwde koppelingen die naadloos aansluiten bij jouw bestaande IT- en applicatielandschap. Bespreek de mogelijkheden voor jouw organisatie met onze ervaren business consultants.
Altijd up-to-date
Met één centraal Partner Portaal kan de woongigant wereldwijd mediaproducties beheren. Het portaal faciliteert een gebruiksvriendelijk werkproces voor alle stakeholders die samen de mediaproducties tot stand brengen. Dankzij onze oplossing bespaart dit Zweedse concern een hoop tijd en is het samenstellen van de jaarlijkse catalogus eenvoudiger dan ooit. Ook als deze alleen digitaal verschijnt.
Snel schakelen met retailers en leveranciers door de juiste integraties
Deze oplossing bestaat uit twee delen, een applicatie en een portaal dat communiceert met die applicatie. De portal is ingericht voor externe gebruikers zoals retailers en leveranciers. De applicatie zelf, OFFER Management, wordt door onze partner gebruikt. Zowel de portal als de applicatie zijn aan dezelfde KeyCloak omgeving gekoppeld. Daardoor kun je automatisch doorschakelen van de een naar de ander zonder opnieuw in te loggen, een echte single sign-on oplossing.
Het portaal is volledig herbouwd op basis van de laatste versie Angular voor de front-end en de back-end is gebaseerd op NestJS, een Node.js framework. Ook OFFER Management is Angular gebaseerd in combinatie met een schaalbare Node.js back-end. Deze applicatie is volledig met REST APIs gebouwd, API-driven, en heeft een directe integratie met SAP Business One waarmee rechtstreeks gecommuniceerd wordt.
Zowel OFFER Management als het portaal draaien op ons eigen Kubernetes cluster door middel van Docker containers en zijn daardoor volledig schaalbaar.
Klantportaal met
inkoop en verkoop automatisering
Je bestaande processen ondersteunen met een online partner en klantportaal? Wij maken het mogelijk met een volledige SAP integratie. Maak gebruik van alle voordelen van SAP om je werkprocessen in te richten en koppel die aan een onbeperkt schaalbare online oplossing. Zo kun je al jouw stakeholders in één keer bedienen met een scala aan functionaliteiten die we volledig op jouw organisatie kunnen toespitsen.
Wil je jouw klantbeleving naar een nog hoger niveau tillen? Met behulp van KeyCloak, onze oplossing voor single sign-on, kun je direct allerlei andere applicaties aan jouw portal koppelen.